Monograph: theoretical framework and Gnoseological syntagma

Main Article Content

Juan de la Cruz Brítez Silvero

Abstract

The objective of this monograph is the comparative study of the similarities and differences between the Theoretical Framework in Quantitative and Qualitative research and the Gnoseological Syntagma in Holistic research. It is important to bear in mind that the approach or paradigm with which the research is carried out determines the path to be followed, that is, the method and even the situation, objects or topics to be investigated.

Article Details

How to Cite
Brítez Silvero, J. de la C. (2013). Monograph: theoretical framework and Gnoseological syntagma. UNIHumanitas, 1(01), 112–122. Retrieved from https://revistas.uni.edu.py/index.php/unihumanitas/article/view/517
Section
Notas de Investigación
Author Biography

Juan de la Cruz Brítez Silvero, Universidad Nacional de Itapúa Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Cultura Guaraní

Docente de la Facultad de Humanidades, Ciencias Sociales y Cultura Guaraní y, de la Facultad de Ciencias Económicas y Administrativa, de la Universidad Nacional de Itapúa. Candidato a Doctor en Educación.

References

Bericat, E. (1998). La integración de los métodos cuantitativo y cualitativo en la investigación social. Editorial Ariel.

Capra, F., & Steindl-Rast, D. (1994). Pertenecer al universo: Encuentros entre ciencia y espiritualidad. Editorial Edaf.

Carro, L. Métodos de investigación educativa (Capítulos 7.1, 7.2 y 7.3).

Hernández Sampieri, R., Fernández, C., & Baptista, P. (2003). Metodología de la investigación (Capítulos 4 y 12). McGraw Hill Interamericana.

Hurtado de Barrera, J. (2007). Metodología de la investigación: Una comprensión holística. Ediciones Quirón-Sypal.

Hurtado de Barrera, J. (2000). Metodología de la investigación holística (2.ª ed., pp. 91-100). Fundación Sypal.

Miranda de Alvarenga, E. (2010). Metodología de la investigación cuantitativa y cualitativa (3.ª ed.). UNA-CEDOC.

Macionis, J., & Plummer, K. (1999). Sociología. Editorial Prentice Hall.