Jóvenes de la Generación Millennials de la Carrera de Ciencias de la Educación

Jóvenes de la Generación Millennials de la Carrera de Ciencias de la Educación

Authors

  • Ever Daniel Cáceres Rolín Universidad Nacional de Itapúa. Encarnación, Paraguay.

DOI:

https://doi.org/10.70833/rseisa13item192

Keywords:

Higher Education, Learning; Millennials, Youth employment

Abstract

This research is about young people of the millennial generation of the Bachelor of Science in Education of the Faculty of Humanities, Social Sciences and Guaraní Culture of the National University of ItapúaParaguay, year, 2019; the general objective was to analyze the characteristics of the millennial generation youth; The methodology corresponds to the mixed approach with analytical scope, because qualitative and quantitative data were collected and analyzed through statistical graphs and interpretations of the characteristics of this generation; semistructured questionnaires validated by experts Were used as an instrument the most relevant results show that the majority of millennial students come from disintegrated families and live with one of the parents, others live in rent and are economically dependent; In the workplace, most do not work, however, a significant percentage do work and others do some non-fixed work activities and study. In academics, the result indicates that the majority of teacher’s work using the methodology of aulic project (38 %), after extension (31%) and to a lesser degree of research (6 %).Millennials live with technological tools, are self-taught, anxious, expect rewards and live in an increasingly interrelated and virtually hyperconnected world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ever Daniel Cáceres Rolín, Universidad Nacional de Itapúa. Encarnación, Paraguay.

Lic. en Ciencias de la Educación. Profesor Investigador de la Universidad Nacional de Itapúa (UNI)

References

Álvarez M, J. M., y Haro , G. (2017). Millennials:La Generación emprendedora. , Biblioteca Complutense-Catálogo Cisne.Recuperado ( 07 de 09 de 2019) de: https://ucm.on.worldcat.org/search?queryString=au%3DA%CC%81lvarez%20Monzoncillo%2C%20Jose%CC%81%20Mari%CC%81a&databaseList=1953,1941,2259,2237,2269,3860,1672,3036,638,3954,3867#/oclc/1011613153.

Aras, R. E. (2017). Los nuevos aprendizajes del sujeto digital. Recuperado de: http://descubridorprivado.revaconacyt.org/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=11&sid=26a624a0-0130-4c36

-a9d5-bb639c9ff792%40sdc-v-sessmgr06. Asesoría Económica y Marketing. (2009). Asesoría Económica&Marketing.Recuperado.(16 de 09 de 2019)de: http://www.corporacionaem.com/tools/calc_muestras.php.

Cataldi, Z., y Dominighini, C. (2015). La generación millennial y la educación superior.12(19), 14-21. Recuperado de: http://laboratorios.fi.uba.ar/lie/Revista/Articulos/121219/A3.pdf.

Diario Digital. ABC-Color-Paraguay. (2019).Unos 260.000 jóvenes en Paraguay ni estudian ni trabajan, según la DGEEC. Recuperado (15 de 09 de 2019) de: https://www.abc.com.py/ edicion-impresa/economia/2019/09/15/unos260000-jovenes-en-paraguay-ni-estudian-nitrabajan-segun-la-dgeec/.

Díaz S, C. (2017). Entendiendo las generaciones: una revisión del concepto, clasificación y características Distintivas de los baby boomers X y Millennials. Revista Clío América,11(22), 188-204. Doi: htt://10.21676/23897848.2440.

Dirección General de Estadística, Encuestas y Censos (DGEEC). (2018). Población Juvenil. Encuesta Permanente de Hogares 2017.Recuperado (01 de 09 de 2019) de: https://www.dgeec.gov.py/news/DGEEC-comparte-datos-sobre-la-poblacion-juvenil-en-Paraguay.php.

Fleitas, J. (2017). El difícil desafío de los “millenials.En Diario ABC color-Paraguay. Recuperado (15 de 09 de 2019) de: https://www.abc.com.py/especiales/fin-de-semana/el-grandesafio-de-los-millenials-1653406.html.

Hernández, R., Fernández, C. y Baptista, (2014). Metodología de la Investigación. México D.F: Mc GRA W-HILL/INTERAMERICANA EDITORES, S.A DE C.V.

Miranda de Alvarenga, E. (2016). Metodología de la Investigación. Asunción, Paraguay: A4 Diseños.

Organismo Internacional de la Juventud (OIJ). (s.f). Millennials. Una Categoría útil para identificar a las juventudes iberoamericana. Recuperado (05 de 08 de 2019) de: https://oij.org/wp-content/uploads/2017/08/Sobre-la-categori%CC%81a-Millennials-Versi%C3%B3n-web.pdf

Published

2019-12-30

How to Cite

Cáceres Rolín, E. D. . (2019). Jóvenes de la Generación Millennials de la Carrera de Ciencias de la Educación. Journal on Studies and Research of Academic Knowledge, (13), 54–59. https://doi.org/10.70833/rseisa13item192

Issue

Section

Research Articles

Categories

Loading...