The learning styles of students in the Agricultural Administration program

The learning styles of students in the Agricultural Administration program

Authors

DOI:

https://doi.org/10.70833/rseisa15item279

Keywords:

Learning styles, Preferences, Learning

Abstract

Talking about the learning style is something as complex as its conceptualization itself, going through the characteristics, traits and existing models. In this research, we worked under the Honney Munfor model of Learning Styles, extended by Alonso et al. (1999), who in turn provided the Honney-Alonso Learning Styles Questionnaire, which is used to determine preferred learning styles. The main object of the research was to analyze the learning styles of students of the career of Administración Agropecuaria of the Facultad de Ciencias Agropecuarias y Forestales Sede San Pedro del Paraná, 2019. A quantitative paradigm was adopted, with a non-experimental cross-sectional design and descriptive level. Bibliographic reviews and field work were carried out, with which it was concluded that students have a high preference for the theoretical style; meanwhile, the predominant characteristics in students are: discoverer, weighted, conscientious, exhaustive, logical, critical, structured, direct, realistic.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alonso , C. M., Galllego, D. J., & Honey, P. (1999). Los estilos de aprendizaje. Procedimientos de diagnóstico y mejora. Bilbao. España: Edisiones Mensajero .

Bahamón Muñetón, M. J., Vianchá Pinzón, M. A., Alarcón Alarcón, L. L., & Bohórquez Olaya, C. I. (2012). Estilos y estrategias de aprendizaje: una revisión empírica y conceptual de los últimos diez años. Red de Revistas Científicas de América Latina y el Caribe, España y Portugal, 131-132.

Cabrera Albert, J. S., & Fariñas de León, G. (2005). El estudio de los estilos de aprendizaje esde una perspectiva vigostkiana: una aproximación conceptual. Revista Iberoamericana de Educación, 2.

Freiberg Hoffmann, A., & Fernández Liporace, M. (2015). Estilos de aprendizaje en estudiantes universitarios ingresantes y avanzados de Buenos Aires. Liberabit. Revista de psicología, 72.

Gallego Gil, D. J., & Alonso Garcia, C. M. (2012). Los Estilos de Aprenizaje como Estrategia Pedagógica del Siglo X. Revista Electrónica de Socioeconomía, Estadística e Informático (RESEI). doi:ISSN 2007-817K

Hernández Sampieri, R., Fernádez Collado, C., & Baptista Lucio, P. (2010). Metodología de la investigación. Quinta edición. Perú: McGRAW-HILL.

Piqueras, C. (11 de diciembre de 2014). Los Cuatro Estilos de Aprendizaje de Honey y Mumford. Obtenido de cesarpiqueras.com: https://www.cesarpiqueras.com/los-cuatro-estilos-de-aprendizaje-de-honey-y-mumford/

Ruiz Ahmed , Y. M. (2010). Estilos de aprendizaje en el aula . Temas para la educación, 8. doi:1989-4023

Published

2021-12-19

How to Cite

Martínez Portillo, G. H. (2021). The learning styles of students in the Agricultural Administration program. Journal on Studies and Research of Academic Knowledge, (15), e2021003. https://doi.org/10.70833/rseisa15item279

Issue

Section

Research report

Categories

Loading...