Factores que influyen en el Rendimiento Académico de la Materia de Cálculo Diferencial e Integral

Factores que influyen en el Rendimiento Académico de la Materia de Cálculo Diferencial e Integral

Authors

  • Perla Cabral Universidad Nacional de Itapúa. Encarnación, Paraguay.

DOI:

https://doi.org/10.70833/rseisa10item155

Keywords:

Errors, Strategies, Methodology, Academic Performance

Abstract

The research, determined the factors that influence the achievement of the subject Differential and Integral Calculus, For the purpose, tests of academic achievement of students were reviewed, categorizing errors and strategies in the resolution of exercises and problems. And a survey was applied to teachers and students of the population to triangulate data. It was concluded that; the most predominant factors in academic achievement are mistakes in the process of solving exercises and problems. Also strategies the resolution of problematic situations. One of the most salient recommendations of the research was to intensify, basic knowledge subjects, mainly Algebra, Analytic Geometry and Plane And Solid Geometry in the admission course. This may be extended for a one-year period.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Perla Cabral, Universidad Nacional de Itapúa. Encarnación, Paraguay.

Profesora Investigadora de la UNI

References

Alameda, Á., Mercado, M. J., Gómez, D., & Alameda, E. (2010). Adaptación de Metodologías y Contenidos para los nuevos planes de estudios según el EEES. Actas de la jornada sobre Innovación Docente y Adaptación al EEES en las titulaciones técnicas (págs. 1-4). Granada: Godel Impresores Digitales SRL.

Engler, A., & Hecklein, M. (2002). Los errores en el aprendizaje de la Matemática. (U. N. Litoral, Ed.) Santa Fé, Argentina: Facultad de Ciencias Agrarias.

Golbach, M., Mena, A., Abraham, G., & Rodríguez, M. (2009). Identificación de los errrores en la resolución de problemas de geometría analítica y su comparación con el rendimiento académico en alumnos de ingeniería. San Miguel de Tucumán, Argentina.

Mazario Triana, I. (marzo de 2000). Resolución de Problemas. Propuesta de un sistema de acciones para estructurar la habidad Resolver Problemas. (U.d. Matanzas, Ed.) Argentina.

Nieto Said, J. H. (2004), Resolución de Problemas matemáticos. Maracaibo.

Tarifa Lozano, L., & González Romero, R. d. (2000). Resolución de Problemas. (U. d. Matanzas, Ed.) Argentina.

Tejedor, F. j. (2001). La complejidad universitaria del rendimiento y la satisfacción. España: Universidad de Salamanca.

Published

2016-12-30

How to Cite

Cabral, P. (2016). Factores que influyen en el Rendimiento Académico de la Materia de Cálculo Diferencial e Integral. Journal on Studies and Research of Academic Knowledge, (10), 28–33. https://doi.org/10.70833/rseisa10item155

Issue

Section

Research Articles

Categories

Loading...