La Didáctica en el Área de Derecho. La poca aplicación de la Didáctica en el Área de Derecho

La Didáctica en el Área de Derecho. La poca aplicación de la Didáctica en el Área de Derecho

Authors

  • Patricia Natalia Talavera Universidad Nacional de Itapúa

DOI:

https://doi.org/10.70833/rseisa1item11

Keywords:

Didactics, Styles Learning, Paradigm Strategies

Abstract

The present work analyses the short application of the university didactics in the Law area where the classes are especially masterful and by exposures, with so me exceptions, which it does not help in anything to students to be reflexives and with self-criticism. That is why the professors should resort to several methods and learning strategies, considering that the learning styles incorporation in the teaching field symbolizes to pay attention more in the strategies than in the contents.

This theoretical and practical focus will work to optimize the didactics in the mentioned area, framed no only in the constructivist paradigm but in the learning theory as well, which will help to students to learn the contents not only as a critical and reflexive way but also to develop skills to apply all the knowledge learned in a creative way to different and unexpected situations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Patricia Natalia Talavera, Universidad Nacional de Itapúa

Docente Universitaria . .Universidad Nacional de Itapúa Programa de Doctorado en Gestión Educacional Encarnación - Paraguay

References

Agüero, Yilda (2002). La enseñanza del Derecho. ¿Cómo optimizar? Encarnación: Serie Investigación en Humanidades.

Alonso, C,, Gallego, D. y Honey, P. (1995). Los estilos de aprendizaje. Procedimientos de diagnóstico y mejora. Bilbao: Ediciones Mensajero.

Barbado, L, Aizpiri, L, Cañones, P., Fernández, A., Goncalvez, F., Rodríguez, J., De la Serna, 1. y Solla, J. (2002). Aspectos sobre neurobiologia de la conducta humana. Medicina General 2002; 45: 500-513.

Curry, L. (1990b ).A critique o/ the research on learning styles, Educational Leadership 48 (October 1990): 50-56.

Felder, R. (1993). Reaching the second Tier: Learning and Teaching Styles in College Science Education. Journal College Science Teaching, 23 (5): 286-290.

Given, B. (1997). How to deal with difficult Board Members: A Learning Styles Approach. Wisconsin School News, July 1997: 4-7.

Kirby, J. (1988). Style, Strategy and Skill in Reading. En R. Schmeck. (Ed.), Learning Strategies and Learning Styles. (pp. 229-274). NewYork:PlenumPress.

Mc Carthy, B. (1985). What 4 Mat training teaches us about Staff Development, Educational Leadership 42 (April 1985): 61-68.

Mc Carthy, B. (1996). About Learning. Barrington, Ill: Excel, Inc.

Molla, M. (2001). Aprendizaje significativo. Ponencia presentada en el Curso Psicología Cognitiva y Aprendizaje Significativo, dictado por el Profesor Jesús Beltrán, Universidad Complutense de Madrid.

Montgomery, S. y Groat, L. (2002). Student learning styles and their implications for teaching. Center for research on Leaming and Teaching (CRLT), University ofMichigan.

Nunley, K. (2002). Layered Curriculum. Disponible en: http://www.Help4Teachers.com Salas, R. (2005a). Neurociencia y Educación. Cómo hacer una enseñanza más de acuerdo con la manera como aprende el cerebro. 2 a Edición. Valparaíso: Editorial Lafken Wangülen.

Salas, R. (2005b). Los Estilos de aprendizaje a la luz de la Neurociencia. Caracas: (SYPAL) Fundación Servicios y Proyecciones para América Latina.

Santos R., M.A. y Doval, L. (1993). Pedagogía de los procesos cognitivos. Esbozo para un programa de intervención. Revista de Innovación Educativa, 1993, n" 2: 65-74.

Snow, R. y Lohman, D. (1984). Towards a theory of cognitive aptitude for learning from instruction, Joumal of EducationalPsychology 76: 347-376.

Torre, S. de la (1993). Métodos de Enseñanza y Estilos Cognitivos, en Ma. L. Sevillano y F. Martín (Coord.) Estrategias metodologicas en la Formación del profesorado (pp. 107-155). Madrid: UNED.

Published

2006-12-30

How to Cite

Talavera, P. N. (2006). La Didáctica en el Área de Derecho. La poca aplicación de la Didáctica en el Área de Derecho. Journal on Studies and Research of Academic Knowledge, (1), 58–64. https://doi.org/10.70833/rseisa1item11

Issue

Section

Research Articles

Categories

Loading...