Children's Architecture and its impact on the city, case of Encarnacion

Children's Architecture and its impact on the city, case of Encarnacion

Authors

  • Analía Isabel Chávez Adamy Universidad Católica “Nuestra Señora. de la Asunción”, Campus Itapúa. Facultad de Ciencias y Tecnología. Programa de Arquitectura. Encarnación, Paraguay https://orcid.org/0000-0001-6569-3889
  • Alba María Fernández Fernández Universidad Católica “Nuestra Señora. de la Asunción”, Campus Itapúa. Facultad de Ciencias y Tecnología. Programa de Arquitectura. Encarnación, Paraguay https://orcid.org/0000-0001-7068-5509

DOI:

https://doi.org/10.70833/rseisa17item321

Keywords:

Early Childhood, Children's Center, Children's Architecture

Abstract

The purpose of this paper is to generate a connection on the current means of doing architecture and the importance of integrating early childhood in the process of urban design of cities. The main objective was to evaluate the acquaintance of child inclusion in the city of Encarnación and the urban surroundings that promote early childhood development. The study explores the reality of the city in terms of architectural guidelines for children social inclusion along with indicating the transversal nature of architecture promoting culture, education, research and innovation. In this case study, the point of view of citizens, current infrastructures werer considered through a search for information on different internet platforms, books, magazines, field work and virtual interviews. It is concluded that in order to generate playful and integrative experiences of childhood in the city, it is necessary to develop a deep knowledge of the social, natural, cultural and economic conditions in which urban spaces will be studied. Likewise, the adequate rest of the child and the game in the patios designed as a base to merge architecture and pedagogy must be considered. Conversely, it is recommended to manage an urban intervention that highlights sustainable alternatives for the community and that is developed in a maintainable way in terms of the Sustainable Development Goals (SDG).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Analía Isabel Chávez Adamy, Universidad Católica “Nuestra Señora. de la Asunción”, Campus Itapúa. Facultad de Ciencias y Tecnología. Programa de Arquitectura. Encarnación, Paraguay

Analia Isabel Chávez Adamy, actualmente  ejerciendo la profesión de arquitectura de modo independiente y colaborando en estudios. Ayudante de cátedra de Geometría Descriptiva 1 y Urbanismo 1 y 2 en la Universidad Católica - Paraguay. Dedicación al diseño de interiores y asesorias varias de construcción. Experiencia en dirección y montaje de mobiliario. 

References

Arrabal, A. (junio de 2015). Repensando las voces de la primera infancia en la era global. Espacios en Blanco. Revista de Educación (25).

Babilón, L., & Zamorano, C. (2016). Diseño de un aplicativo móvil para el seguimiento del cuidado y desarrollo de los niños en una guardería. Pág. 17-126. Perú.

Cabanellas, C. E. (2014). Ambientes para la infancia: escuelas entre experiencia y proyecto. RELAdEI, 57.

Eslava, C. (2017). Entorno y Educación: Un Tejido Invisible. Un Viaje de la Ciudad al Aula. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 6(1), 157-179. doi: https://doi.org/10.15366/riejs2017.6.1.009

Fondo de las Naciones Unidas para la Infancia (UNICEF). (2021). Análisis de la situación de la niñez y la adolescencia en Paraguay 2018. Asunción. Obtenido de https://www.unicef.org/paraguay/media/6181/file/An%C3%A1lisis%20de%20la%20situaci%C3%B3n%20de%20la%20ni%C3%B1ez%20y%20la%20adolescencia%20en%20Paraguay%202018.pdf

Gülgönen, T. (2016). Espacio urbano, ciudadanía e infancia: apuntes para pensar la integración de los niños en la ciudad. NAM, Instituto de Investigaciones Sociales: Programa de Maestría y Doctorado en Urbanismo, 409-438.

Recuperado el 15 de Abril de 2022,de https://www.researchgate.net/publication/328803818_Espacio_urbano_ciudadania_e_infancia_apuntes_para_pensar_la_integracion_de_los_ninos_en_la_ciudad

MEC; SNNA. (julio de 2011). Plan Nacional de Desarrollo Integral de la Primera Infancia. Primera Infancia. Asunción, Paraguay.

Rojas, A. (21 de marzo de 2014). ABC. Recuperado el 2 de Abril de 2022, de https://www.abc.com.py/especiales/fin-de-semana/paraguay-el-que-menos-invierte-en-salud-y-educacion-1226715.html#:~:text=La%20Comisi%C3%B3n%20Econ%C3%B3mica%20para%20Am%C3%A9rica,de%20US%24%20147%20(G.

UNICEF. (2017). Primera Infancia. Primera Infancia. Paraguay. Retrieved junio 30, 2020, from https://www.unicef.org/paraguay/primera-infancia

Published

2022-12-27

How to Cite

Chávez Adamy, A. I., & Fernández Fernández, A. M. . (2022). Children’s Architecture and its impact on the city, case of Encarnacion. Journal on Studies and Research of Academic Knowledge, (17), e2023009. https://doi.org/10.70833/rseisa17item321

Issue

Section

Research Articles

Categories

Loading...